Informatie

Bij de CIS zwemmen zowel lichamelijk als verstandelijk gehandicapten van jong tot oud. Momenteel is het jongste lid 6 jaar en de oudste deelnemer 81 jaar.
Veel van onze leden zijn voor hun vervoer afhankelijk van derden, het is daarom ook mogelijk dat deze persoon (tegen betaling) ook mee zwemt. Nog niet zolang geleden was dat bij een nieuwe aanmelding zelfs doorslaggevend om juist bij ons te komen zwemmen.
De enthousiaste vrijwilligers van de CIS zorgen voor de veiligheid/houden toezicht en bedienen de zwembadlift, daarnaast begeleiden ze de mensen die zich door hun handicap onzeker voelen in het water.

Zwembadlift
Kunt u moeilijk in en uit het grote bad komen, gebruik dan de zwembadlift waarbij een van de vrijwilligers u behulpzaam zal zijn. In het instructiebad hebben wij deze voorziening niet maar daar kunt u in- en uitgereden worden met een speciale rolstoel.
Wij kunnen gebruikmaken van alle faciliteiten van het zwembad, zo kunt u lekker lui in het bubbelbad of eens extra doorwarmen in het Turkse bad (voor het Turkse bad geldt een bijbetaling).

Niet gehandicapt?
Tegelijk met de vraag naar informatie werd eens gezegd: "Maar ik ben niet gehandicapt" vrijwel direct gevolgd door een waslijst aan operaties en fysieke beperkingen, zelfs zwemmen zou wel eens te moeilijk kunnen zijn. Kortom ... niet lang na dat gesprek volgde een zeer terechte aanmelding en het gaat prima!

Toegankelijkheid
Het zwembad is rolstoel toegankelijk en een paar kleedhokjes zijn groot genoeg voor rolstoelgebruik. Gebruikt u een rollator en wilt u die tot aan het bad gebruiken, dan is dat geen probleem.Vindt u zwemmen wat te individualistisch en twijfelt u daarom? Bedenk dan dat dát deels wegvalt door het clubverband. Velen ervaren onze avond dan ook mede als een sociaal gebeuren, hetgeen niet onbelangrijk is voor een groep als de onze. Tevens kunt u, als u dat wilt, deelnemen aan de gezamenlijke oefeningen welke onder begeleiding tijdens ons zwemuur wordt gegeven.